Zobacz również
  • Zbliża się kolejny szczyt Unii
    26 października 2011 zbierze się Rada Europejska, czyli szczyt wszystkich przywódców dwudziestu siedmiu państw Unii Europejskiej. Szczyt ma podjąć definitywne decyzje w sprawie wszystkich, siedemnastu państw, które znajdują się w …
  • Tablice reklamowe poznań
    Reklama firmy. Bez reklamy żadna firma nie może istnieć. A przynajmniej nie może się właściwie rozwijać. Dobra reklama to gwarancja sukcesu. Wiedzą o tym właściciele firm i starają się w …
  • Jak oddziałuje reklama?
    Reklama telewizyjna jest najbardziej popularną metodą oddziaływania na ludzi ponieważ codziennie miliony osób ogląda telewizje i tym samym zasięg reklamy jest ogromny. W silny sposób wpływa ona na społeczeństwo. Większość …
Strony

Zadaniem reklamy jest przekonanie odbiorcy, że naprawdę pragnie i potrzebuje danego produkty. Jeśli dana osoba nie ufa mediom, występującym w nich gwiazdom lub zorientowała się, że wyższych wartości nie da się osiągnąć, kupując płyn do mycia naczyń firmy Z, przychodzi czas na inne działania. Za najlepszą reklamę uznajemy polecenie nam danego produktu przez osobę, którą dobrze znamy. Tak właśnie narodził się marketing szeptany. Możemy nie wierzyć telewizyjnym reklamom szamponów do włosów, jeśli jednak nasz fryzjer poleci nam jakiś określony produkt, to bardzo prawdopodobne, że opierając się na wiedzy i doświadczeniu znajomego specjalisty, zdecydujemy się nabyć akcesoria do włosów, polecanej przez niego marki. Oczywiście, nie jesteśmy świadomi tego, że to również forma reklamy, która dociera do nas w sposób bezpośredni. Takie działanie określamy mianem „marketing szeptany”. Kolejny działaniem reklamowym, mieszczącym się w tym pojęciu jest podarowanie produktu grupie wolontariuszy czy przechodniów, którzy nieodpłatnie korzystając z danego produkty, zapewne polecą go znajomym. Marketing szeptany bywa również określany mianem „reklamy wirusowej”, ponieważ działa w ten sam sposób, co zakaźne choroby.

Comments are closed.