Zobacz również
  • Wiadomości nie tylko z pierwszej ręki
    Wiadomości – to pojęcie bardzo wieloznaczne, kryjące w sobie mnogość skojarzeń i konotacji. Wiadomości to pogramy informacyjne, które oglądamy w telewizji, ale również informacje, które możemy przeczytać w gazecie czy …
  • Zagubiony człowiek w świecie medialnym
    Niestety czas najwyższy przyznać się, że przez naiwność ludzką potęgą stały się media. Najczęściej wiadomości które rozpowszechnia telewizja czy inne źródła są wyssane z palca po to tylko aby zrobić …
  • Po co komu media?
    Taka jest już natura człowieka, że zawsze chce on dowiadywać się jak najwięcej rzeczy o otaczającym go świecie. Niejednokrotnie dochodzi do takich sytuacji, kiedy to ludzie kompletnie nie zdają sobie …
Strony

Z reklamą mamy do czynienia na każdym kroku. W przerwie filmu, gdy oglądamy go w domu, w telewizji. I w kinie, przed emisją filmu. W drodze do pracy, gdy mijamy billboardy lub gdy słuchamy radia. A nawet, gdy chcemy w Internecie sprawdzić pocztę, czy przeczytać najnowsze wiadomości. Wszechobecność reklamy nas irytuje, czasami powoduje, że rezygnujemy z dalszego oglądania filmu, że wyłączamy radio, lub nie mamy ochoty włączyć Internetu. Jesteśmy jednak skazani na reklamę, jako na tzw. dźwignię rynku. Chcemy czy nie, zapamiętujemy najczęściej widziane lub zasłyszane nazwy. Popularne hasła z reklam przechodzą nawet do języka powszechnego, jako zgrabne powiedzonka. To jednak tylko ta część oddziaływania reklam z której zdajemy sobie sprawę. Reklama działa na nas również podświadomie, kieruje naszymi wyborami, zniechęca do niektórych produktów, a innymi kusi. Nawet jeśli myślimy, że jesteśmy na reklamę odporni, w znacznym stopniu ma ona na nas wpływ. Czasem nawet paradoksalnie zapamiętujemy produkty tych marek, których reklamy nas irytują.

Comments are closed.