Zobacz również
  • Edukacyjna rola mediów
    Edukacyjna rola mediów przejawia się rzetelnym i dokładnym przekazie wiadomości. Wszelakie programy o charakterze edukacyjnym mają na celu w przystępny i profesjonalny sposób przekazać odbiorcom prezentowane treści. Spotkać można ofertę …
  • Po co komu media?
    Taka jest już natura człowieka, że zawsze chce on dowiadywać się jak najwięcej rzeczy o otaczającym go świecie. Niejednokrotnie dochodzi do takich sytuacji, kiedy to ludzie kompletnie nie zdają sobie …
  • Dobra reklama
    Reklamy można podzielić na dwie grupy. Są to reklamy dobre i reklamy złe. Oczywiście każdy z nas doskonale zdaje sobie sprawę, ze najlepszy efekt powodują reklamy dobre. Są to reklamy, …
Strony

Przede wszystkim, jeśli mówi się o systemie medialnym w USA, od razu trzeba nadmienić że przeważają tam przede wszystkim media masowe. Wszechobecna komercjalizacja jest tam na porządku dziennym. Zarówno prasa masowa jak i telewizja komercyjna święcą największe triumfy. Jeśli chodzi o pracę, to dużą popularnością cieszą się przede wszystkim różnego rodzaju magazyny na przykład dla mężczyzn, kobiet, młodzieży. Wypierają one coraz mniej popularne dzienniki. Jest to związane przede wszystkim z ograniczeniami terytorialnymi, jakie występują w Stanach Zjednoczonych. Zróżnicowanie jest tam niezwykle duże. Dlatego też dzienniki ogólnokrajowe mają raczej wymiar lokalny. Najbardziej popularnymi sposób nich jest oczywiście New Your Times, LA Times czy Washington Post. Jeśli chodzi o telewizję w USA, to dzieli się ona na telewizję publiczną oraz komercyjną. Zaczynając od telewizji publicznej to jest nią PBS. Jest to telewizja przede wszystkim stworzona w celach edukacyjnych i zdecydowanie nie nastawiona na komercję. W przeciwieństwie do telewizji komercyjnej, do której zaliczyć można NBS, CBS czy CNN. Zdecydowanie jednak telewizja komercyjna w Stanach jest bardziej popularna i chętniej się z niej korzysta.

Comments are closed.