Zobacz również
  • Reklama niekiedy potrafi męczyć
    Każdy obywatel oczekuje czegoś innego od mediów. Chcielibyśmy oglądać zupełnie coś innego, ale na pewno wszyscy oczekują większej ilości rzetelnych wiadomości z kraju i ze świata oraz jak najmniejszej ilości …
  • Reklamy w domu
    Często śmiejemy się, że jeśli reklama jest zbyt nachalna to osoba, która jest jej twarzą za moment wyskoczy nam z lodówki. Choć tak naprawdę i w lodówce mamy do czynienia …
  • Wszechobecność reklam w sieci
    Internet, jako nowe i coraz popularniejsze medium wykorzystuje reklamę w bardzo dużym stopniu. Z racji specyfiki użytkowania reklama wykorzystuje wszelakie sposoby aby wybić się przed treść. Obecnie spotyka się coraz …
Strony

Ostatnimi czasy słyszy się dużo o niezależności mediów. Niedawno, bo drugiego września Justyna Pochanke w TVN24 rozmawiała przez prawie pół godziny ze Zbigniewem Ziobrą, europosłem Prawa i Sprawiedliwości, byłym ministrem sprawiedliwości i prokuratorem generalnym. Ziobro zarzucił jej kłamstwa w kilku konkretnych sprawach i zażądał przeprosin ludzi nimi dotkniętych. Wymienił nierzetelności stacji, wskazał uchybienia, manipulacje i celowe działania szkalujące. Rozmowa zdecydowanie nie biegła torem, jaki by sobie wymarzyła dziennikarka. Nie zagłębiając się, kto ma rację, jest coś na rzeczy. Media wiadomości reklama kontrolowane są przez wąską grupę ludzi, którym zależy na przeforsowaniu swojego punktu widzenia. Nie bez kozery media nazywane są czwartą władzą. Istnieje takie przysłowie filozoficzne, że jak cię widzą, tak cię piszą. Większość obywateli nie ma możliwości kontaktu bezpośredniego z posłami wybieranymi do parlamentu. Kontakt odbywa się przez nośnik – media. Od nich zależy nasz obraz polityki.

Comments are closed.