Zobacz również
  • Skąd się biorą celebryci
    Jak ważna jest medialna popularność, wiedzą o tym wszystkie osoby z tak zwanych pierwszych stron gazet. Aktorzy, piosenkarze, znane osobistości wiedzą, że ich wizerunek niemal w stu procentach zależy od …
  • Polacy łatwo przeszli od monopolu TVP do wielości nadawców
    Zadziwiające jest, jak łatwo Polacy przeszli od monopolu TVP do wielości nadawców. Do telewizji płatnych, wieloprogramowych ofert telewizji kablowych i stacji satelitarnych. Podobnie w sposób zupełnie naturalny przechodzimy do kolejnego …
  • Reklama a potrzeby klienta
    Powszechnie oferowane i dostępne produkty nie tylko zaspokajają potrzeby przeciętnego klienta lecz równie często je generują. Ten stan przekłada się również na reklamę, nie rzadko bowiem nie zdawaliśmy sobie sprawy …
Strony

Chociaż zazwyczaj nie zdajemy sobie z tego sprawy, podświadomie uważamy przekazy odbierane z mediów za prawdziwe i godne zaufania. Z tego powodu media, mają nad nami ogromna władzę, która, gdyby chciała zostać wykorzystana mogłaby prowadzić do niesamowitych wydarzeń. Przykładem jednej z możliwości jest operowanie strachem. Media mogą wywołać panikę, która może być później wykorzystana do wpływania na opinie i działania mas w celu osiągnięcia pożądanego skutku. Obiekt strachu nie musi być prawdziwy, za to zdecydowanie może być przesadzony. Powodem tego, jest to, ze media często posługują się opiniami ekspertów, w które jesteśmy skłonni wierzyć. Innym przykładem jest tak zwana ‚demonizacja przeciwnika’, która zakłada, że jeśli masz odmienne poglądy od grupy, na pewno się mylisz. Sprawia to, ze jednostki przyjmują założenia głoszone przez większą grupę za prawdziwe, ponieważ boja się wykluczenia poza nawias społeczeństwa. Oczywiście są to metody stosowane rzadko , zwłaszcza w sytuacjach braku stabilności politycznej kraju.

Comments are closed.