Zobacz również
  • Podział mediów w Polsce
    Sprawa niezależności mediów jest rzeczą istotną. Z jednej strony mamy mówiące jednym głosem Polsat, TVN i częściowo telewizję publiczną oraz telewizje i portale należące do tych spółek. Do tego dochodzi …
  • Reklama w radiu
    Reklama prezentowana w radiu ma zdecydowanie mniejszy zasięg. Oczywiście należałoby zauważyć, że reklamy w radiu maja mniejsze pole do popisu, ponieważ nie jest tutaj dostosowany obraz. Nic w tym dziwnego, …
  • Jak nie dać ogłupić się mediom
    Prasa, radio i telewizja. To już codzienność w naszym życiu. Media wciąż się rozwijają i pojawiają się kolejne. A odbiorca zaczyna się gubić w nadmiarze wiadomości i informacji serwowanych poprzez …
Strony

Substytutem książek coraz częściej staja się wydawane profesjonalne kwartalniki i roczniki. Tego typu medium jest skierowane przede wszystkim dla wymagających i sprecyzowanych czytelników. Obejmuje swym zakresem różnorodne dziedziny od literatury, w których publikowane są fragmenty powieści czy twórczości autorskich, po teatr, film, prawo, architekturę i ekonomię. Wiadomości publikowane na łamach periodyków charakteryzują się bardzo wysoką jakością gatunkową i profesjonalizmem konstrukcji. Autorami artykułów są głównie autorytety w danej dziedzinie co w znaczący sposób wpływa na ich wiarygodność i atrakcyjność. Czytelnicy w zamian za wysoką cenę kwartalnika czy rocznika otrzymują niezwykle atrakcyjną i rzetelną dawkę wiadomości z interesującej ich dziedziny. Sprzedaż opiera się głównie na bazie prenumeraty gdyż dostępność tego typu publikacji jest ograniczona, mimo to ich popularność stale rośnie. Różnorodna reklama w rocznikach nie jest dominantą lecz stanowi wsparcie dla opłacalności tego typu medium.

Comments are closed.