Zobacz również
  • Historia reklamy w polskiej telewizji
    Po zmianach społeczno- kulturowych w Polsce po 1990 roku, gdy upadł komunizm, w Polskich mediach próbowano wprowadzić reklamę na wzór zachodnich telewizji. W 1990 roku powstało przy Telewizji Polskiej Biuro …
  • Rozwój w Polsce telewizyjnych programów informacyjnych
    Wielu z nas pamięta czasy, kiedy to o godz. 19.300 zasiadaliśmy przed telewizorami, by obejrzeć główne wydanie wiadomości telewizyjnych. Poza prasą codzienna i radiem nie było innej możliwości zdobycia najnowszych …
  • Afisz a bilbord
    Afisz zewnętrzny (outdoorowy) został po raz pierwszy wydrukowany na potrzeby cyrkowe w 1835 roku w Nowym Jorku. Standardowo posiada on format A2, choć zdarzają się i większe. Jest umieszczany w …
Strony

Wraz z rozwojem mediów nastąpiła widoczna różnorodność wydawanych tytułów prasowych. W zależności od linii programowej redakcji, poglądów politycznych wydawcy czy grupy docelowej poszczególne czasopisma zaczęły specjalizować się w poszczególnej tematyce. Gazety codzienne mają za zadanie dostarczenie bieżących i aktualnych wiadomości z kraju, regionu i świata. Dzięki rozwiniętej sieci korespondentów i dostawców informacji na łamach dzienników ukazują się informacje w krótkim czasie po zdarzeniu. Obecnie wśród kilku gazet ukazujących się codziennie o zasięgu ogólnokrajowym występują również i te, które mają dodatki regionalne. Przekazywane są w nich informacje na temat wydarzeń społecznych, kulturalnych oraz gospodarczych. Drukowane są ponadto wszelakie komunikaty, ogłoszenia o przetargach i zmianach i rozkładach jazdy komunikacji publicznej. Prasa codzienna na czas dostarcza czytelnikom wiedzę również z zakresu inwestycji, remontów, repertuarów kin czy teatrów. Głównym sponsorem gazet codziennych są reklamodawcy i ogłoszeniodawcy. Podstawą sukcesu reklamy prasowej jest jej usytuowanie na atrakcyjnej stronie i w widocznym miejscu. Operuje kolorem i treścią, która ma zwrócić uwagę czytelnika.

Comments are closed.