Zobacz również
  • Reklama jako forma sztuki
    Nie ulega wątpliwości fakt wszechobecności reklam w otaczającym nas świecie. Reklama przyjmuje przeróżne formy od graficznych, przez wizualne po dźwiękowe, często łączą wszystkie elementy na raz. Reklamy przekazywane są przez …
  • Prasa codzienna źródłem bieżących informacji
    Wraz z rozwojem mediów nastąpiła widoczna różnorodność wydawanych tytułów prasowych. W zależności od linii programowej redakcji, poglądów politycznych wydawcy czy grupy docelowej poszczególne czasopisma zaczęły specjalizować się w poszczególnej tematyce. …
  • Znudzony odbiorca i twórcy reklam
    Czasem wydaje się nam, że widzieliśmy już wszelkie możliwe reklamy i każdy trik jest nam znany. Jednak mylimy się sądząc, że uodporniliśmy się na magię reklam. Każdy produkt wymaga reklamy, …
Strony

Sprawa niezależności mediów jest rzeczą istotną. Z jednej strony mamy mówiące jednym głosem Polsat, TVN i częściowo telewizję publiczną oraz telewizje i portale należące do tych spółek. Do tego dochodzi Agora z jej Gazetą Wyborczą i Axel Springer z wieloma publikatorami typu Newsweek, Dziennik Polska Europa Świat i inne. Dziwne jest, że one wszystkie jakoś mają podobną opcję. Wyróżnia się trochę Rzeczpospolita, będąca w większej części w rękach Skarbu Państwa, ale też nie za bardzo. Media wiadomości reklama to przedmioty, z których profitów raczej nie „ciągnie” Radio Maryja i ogólnie tzw. „imperium ojca Rydzyka”, choć tutaj też opinie bywają różne. Jedno jest pewne – reklam w telewizji Trwam za bardzo nie widać, w Radiu Maryja są one zabronione przez status nadawcy społecznego. Całość utrzymuje się z datków słuchaczy. Media około radiomaryjne prezentują opcję skrajnie konserwatywno – prawicową, to tacy ekstremiści. Z całą pewnością są one jednak różne od dominującej opcji, diametralnie różne.

Comments are closed.