Zobacz również
  • O niezależnym źródle informacji
    W sprawie dyskutowanej już wcześniej niezależności mediów ważne jest, aby ludzie mogli je po prostu tworzyć, a nie zdawać się na bierny odbiór trzech największych konsorcjów informacyjnych, z czego dwa …
  • Internet nowym telewizorem?
    Internet żyje w naszej świadomości od niemal trzydziestu lat. Początkowo dostępny był tylko i wyłącznie w krajach zachodnich. Na początku lat dziewięćdziesiątych trafił do naszego kraju. Jednakże musiało upłynąć jeszcze …
  • Reklama dźwignią handlu
    Reklama jak każdy z nas doskonale wie jest dźwignią handlu. Oczywiście każdy z nas niejednokrotnie powiedział, ze reklama na nas w ogóle nie działa. Aczkolwiek jest to nieprawda. Reklama działa …
Strony

Sprawa niezależności mediów jest rzeczą istotną. Z jednej strony mamy mówiące jednym głosem Polsat, TVN i częściowo telewizję publiczną oraz telewizje i portale należące do tych spółek. Do tego dochodzi Agora z jej Gazetą Wyborczą i Axel Springer z wieloma publikatorami typu Newsweek, Dziennik Polska Europa Świat i inne. Dziwne jest, że one wszystkie jakoś mają podobną opcję. Wyróżnia się trochę Rzeczpospolita, będąca w większej części w rękach Skarbu Państwa, ale też nie za bardzo. Media wiadomości reklama to przedmioty, z których profitów raczej nie „ciągnie” Radio Maryja i ogólnie tzw. „imperium ojca Rydzyka”, choć tutaj też opinie bywają różne. Jedno jest pewne – reklam w telewizji Trwam za bardzo nie widać, w Radiu Maryja są one zabronione przez status nadawcy społecznego. Całość utrzymuje się z datków słuchaczy. Media około radiomaryjne prezentują opcję skrajnie konserwatywno – prawicową, to tacy ekstremiści. Z całą pewnością są one jednak różne od dominującej opcji, diametralnie różne.

Comments are closed.