Zobacz również
  • Druk ulotek na papierze reklamowym
    Dlaczego warto wydrukować ulotki?. Materiały drukowane, które według wielu miały zniknąć wraz z upowszechnieniem się komputerów i internetu, mają się wbrew negatywnym prognozom świetnie i pozostają jednym z najważniejszych kanałów …
  • Ogólnokrajowe rozgłośnie radiowe i ich rola
    Rozgłośnie radiowe nadające swe audycje w zasięgu ogólnokrajowym spełniają istotną rolę w dziedzinie komunikowania treści i wiadomości. Przyjmuje się, że najczęściej słuchają radia kierowcy a telewizja wypiera audycje z domów. …
  • Manipulacja w reklamie
    W jaki sposób można osiągnąć sukces przy tworzeniu reklamy? Wszystko zależy od produktu i grupy docelowej. Jeśli chcemy sprzedać jakiś produkt dla młodzieży to nie powinniśmy raczej informować ich, ze …
Strony

Znaczne postępy zrobiła Kanada w zakresie rozwoju oświaty i szkolnictwa. Przed konfederacją z 1867 r. bardzo niewielu uczniów pobierało naukę na szczeblu średnim, szkoły miały wówczas głównie charakter wyznaniowy, były jeszcze nieliczne i zacofane. W ciągu XX w. Kanada bardzo znacznie rozwinęła nowoczesny system szkolny kosztem wielkich nakładów finansowych. Zarządzanie oświatą należy tam całkowicie do władz prowincjonalnych i w zależności od prowincji opiera się na brytyjskich, amerykańskich bądź francuskich wzorach. Tabelka, zestawiona na podstawie danych z 1959 r. (na około 17 min ludności), ukazuje liczbę uczniów i nauczycieli w poszczególnych typach szkół w Kanadzie. Kanada posiada około 50 uniwersytetów oraz kilkanaście wyższych szkól technicznych. Najstarszy uniwersytet w Fredericton w Nowym Brunszwiku powstał jeszcze w 1785 r. Rozwój szkolnictwa wyższego w Kanadzie jest bardzo szybki, a liczba uniwersytetów stale wzrasta. Z danych dla 1964/5 r. wynika, że studiowało wówczas w różnego typu szkołach wyższych około 178 tyś. studentów, a 33 497 osób uzyskało dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia: w zakresie nauk społecznych i przyrodniczych 17 357, pedagogiki 5204, nauk technicznych 2256, ekonomii i handlu 1627. W tym samym roku akademickim nadano 4095 osobom dyplom magistra (M. A., stopień wyższy od naszego magisterium), 569 doktoratów i 258 stopni honorowych.

Comments are closed.