Zobacz również
  • Wpływ na decyzje
    Czy świat mediów ma ogromny wpływ na decyzję człowieka? Na pewno tak.Wiele ludzi przede wszystkim kieruje się w życiu opiniami zapożyczonymi żywcem z telewizji. Kiedy emitowane są reklamy w telewizji, …
  • Dobra reklama
    Reklamy można podzielić na dwie grupy. Są to reklamy dobre i reklamy złe. Oczywiście każdy z nas doskonale zdaje sobie sprawę, ze najlepszy efekt powodują reklamy dobre. Są to reklamy, …
  • Oswiata i szkolnictwo
    Znaczne postępy zrobiła Kanada w zakresie rozwoju oświaty i szkolnictwa. Przed konfederacją z 1867 r. bardzo niewielu uczniów pobierało naukę na szczeblu średnim, szkoły miały wówczas głównie charakter wyznaniowy, były …
Strony

Rozgłośnie radiowe nadające swe audycje w zasięgu ogólnokrajowym spełniają istotną rolę w dziedzinie komunikowania treści i wiadomości. Przyjmuje się, że najczęściej słuchają radia kierowcy a telewizja wypiera audycje z domów. Obserwując jednak wielopokoleniowe tradycje i przywiązanie słuchaczy do rozgłośni jak również ich czynne uczestnictwo przez telefony i listy wnioskuje się, że rola tego typu medium jest nadal bardzo istotna. Ogólnokrajowe rozgłośnie radiowe różnią się miedzy sobą. Realizują odmienną linię programową redakcji i skierowane są często do różnych grup słuchaczy. Muzyka i programy realizowane na antenie ukształtowane są głównie według upodobań i potrzeb słuchaczy. Rozpiętość jest również ogromna, od muzyki klasycznej po rozrywkową, audycje o charakterze politycznym czy religijnym. Łatwa dostępność i duży zasięg jest głównym atrybutem rozgłośni. Reklama radiowa, poprzez możliwość dotarcia do odbiorcy tylko przez dźwięk oddzielana jest wyraźnie od ramowego programu. Jej zadaniem jest skupienie uwagi słuchacza na komunikowanej treści.

Comments are closed.