Zobacz również
  • Ogłoszenie polityczne
    Ogłoszenie polityczne przede wszystkim dotyczy takich aspektów jak reklamowanie konkretnych partii politycznych. Zazwyczaj jest to wszystko doskonale prezentowane tuż przed konkretnymi wyborami, parlamentarnymi itp. Oczywiście wizerunek partii politycznej, która zleca …
  • Media kiedyś
    Współczesne środki przekazywania informacji to najczęściej Internet, komórka, telewizja czy radio. Media szybko zdobywają najświeższe wiadomości, selekcjonują je i, w ostatecznej już wersji, podają odbiorcom. Możemy być z tego dumni. …
  • Wpływ na decyzje
    Czy świat mediów ma ogromny wpływ na decyzję człowieka? Na pewno tak.Wiele ludzi przede wszystkim kieruje się w życiu opiniami zapożyczonymi żywcem z telewizji. Kiedy emitowane są reklamy w telewizji, …
Strony

Rozgłośnie radiowe nadające swe audycje w zasięgu ogólnokrajowym spełniają istotną rolę w dziedzinie komunikowania treści i wiadomości. Przyjmuje się, że najczęściej słuchają radia kierowcy a telewizja wypiera audycje z domów. Obserwując jednak wielopokoleniowe tradycje i przywiązanie słuchaczy do rozgłośni jak również ich czynne uczestnictwo przez telefony i listy wnioskuje się, że rola tego typu medium jest nadal bardzo istotna. Ogólnokrajowe rozgłośnie radiowe różnią się miedzy sobą. Realizują odmienną linię programową redakcji i skierowane są często do różnych grup słuchaczy. Muzyka i programy realizowane na antenie ukształtowane są głównie według upodobań i potrzeb słuchaczy. Rozpiętość jest również ogromna, od muzyki klasycznej po rozrywkową, audycje o charakterze politycznym czy religijnym. Łatwa dostępność i duży zasięg jest głównym atrybutem rozgłośni. Reklama radiowa, poprzez możliwość dotarcia do odbiorcy tylko przez dźwięk oddzielana jest wyraźnie od ramowego programu. Jej zadaniem jest skupienie uwagi słuchacza na komunikowanej treści.

Comments are closed.