Zobacz również
  • Jak nie dać ogłupić się mediom
    Prasa, radio i telewizja. To już codzienność w naszym życiu. Media wciąż się rozwijają i pojawiają się kolejne. A odbiorca zaczyna się gubić w nadmiarze wiadomości i informacji serwowanych poprzez …
  • Sprawa niezależności mediów w Polsce
    Ostatnimi czasy słyszy się dużo o niezależności mediów. Niedawno, bo drugiego września Justyna Pochanke w TVN24 rozmawiała przez prawie pół godziny ze Zbigniewem Ziobrą, europosłem Prawa i Sprawiedliwości, byłym ministrem …
  • Zbliża się kolejny szczyt Unii
    26 października 2011 zbierze się Rada Europejska, czyli szczyt wszystkich przywódców dwudziestu siedmiu państw Unii Europejskiej. Szczyt ma podjąć definitywne decyzje w sprawie wszystkich, siedemnastu państw, które znajdują się w …
Strony

Media ukierunkowane religijnie są dostępne na rynku już od wielu lat. Dzięki rozwojowi technologii objęły swym zasięgiem oprócz prasy również radio, telewizję i Internet. Należą one do nadawców przekazujących wiadomości skonkretyzowane i przeznaczonych dla konkretnych odbiorców. Wyznacznikiem są zainteresowania i poglądy religijne. Przedstawiciele konkretnych wyznań przybliżają w ten sposób swoją doktrynę oraz utrzymują więź z odbiorcami. Grupy docelowe korzystają z treści nie w celach rozrywkowych lecz aby zwiększać swą świadomość i rozwój osobisty. Reklama nie omija również tego typu nadawców. Turystyka religijna rozwija się z roku na rok coraz prężniej. Rozwijają się konkretne firmy posiadające w swej ofercie pielgrzymki do miejsc kultu oraz organizujące spotkania wiernych zabezpieczając zaplecze techniczne i nocleg. Wszelkiego typu dewocjonalia oraz wydawnictwa o treściach religijnych reklamują się na łamach tych mediów. Nie stosują one jednak reklamy agresywnej w przeciwieństwie do korporacji i międzynarodowych firm.

Comments are closed.