Zobacz również
  • System medialny w Wielkiej Brytanii
    Przede wszystkim system medialny jaki obowiązuje w Anglii jest systemem liberalnym. Dominuje tutaj oczywiście prasa masowa jak i telewizja masowa. Nastawione jest tutaj wszystko raczej na masowość, jednak nie na …
  • Gdzie on jest
    Wielokrotnie rodzice zastanawiają się gdzie są ich pociechy. Obecnie nastały takie paskudne czasy, że dzieci wychodzą gdzieś i nawet nie zostawią żadnej wiadomości. Oni tłumaczą się tym, że albo wyszli …
  • Komputer
    Komputer jest przede wszystkim doskonałym narzędziem, aby można było korzystać z internetu. Bez komputera raczej kwestia samego internetu będzie mało przydatna. Komputer to także bardzo istotne narzędzie, przydatne do zdobywania …
Strony

Nie znosimy reklam, które nam natrętnie przeszkadzają. W internecie to codzienność. Czytamy jakiś ciekawy artykuł, a tu nagle włącza się reklama, przesłaniająca nam cały tekst, a na dodatek trudną ją zwinąć. Próbujemy ją jakoś szybko zamknąć, ale jednak w międzyczasie cos z niej do nas dociera, a informacja zapisuje się na naszym osobistym twardym dysku. Efekt został przez reklamodawcę osiągnięty. Nawet jak za moment nazwa rewelacyjnego produktu ucieknie nam z głowy, widząc go gdzieś ,na żywo’ będziemy pamiętać, że gdzieś się już z nim zetknęliśmy i skądś go znamy. Media, wiadomości, reklama bardzo często działają w ten sposób, odnosząc się do naszej podświadomości. Nasz mózg jest znakomitym rejestratorem wszystkiego, co nas otacza, stąd też nieraz spotykamy się z efektem ‘deja vu’ – znajdujemy się po raz kolejny w danej sytuacji, otoczeniu, wprawdzie tylko przez ułamki sekund, ale to wystarczy, aby konkretna rzecz przykuła naszą uwagę. Specjaliści od reklamy wiedzą, jak ukierunkować nasz sposób myślenia i zwrócić uwagę na dany produkt czy usługę. To już nie tylko specjaliści, to także psycholodzy.

Comments are closed.