Zobacz również
  • Historia środków masowego przekazu
    Początki prasy sięgają już IV wieku. Pierwsza drukowana gazeta ukazała się ok. roku 700 w Pekinie a chiński dwór cesarski był pierwszym wydawcą. W Europie prasa zaczęła być wydawana znacznie …
  • Projektowanie stron poznań
    Projektowanie stron internetowych. Obecnie Internet to podstawowe źródło informacji dla użytkowników o praktycznie wszystkich produktach i usługach. Dlatego praktycznie każda firma, aby skutecznie funkcjonować na rynku musi w nim być …
  • Ogólnokrajowe rozgłośnie radiowe i ich rola
    Rozgłośnie radiowe nadające swe audycje w zasięgu ogólnokrajowym spełniają istotną rolę w dziedzinie komunikowania treści i wiadomości. Przyjmuje się, że najczęściej słuchają radia kierowcy a telewizja wypiera audycje z domów. …
Strony

Nie znosimy reklam, które nam natrętnie przeszkadzają. W internecie to codzienność. Czytamy jakiś ciekawy artykuł, a tu nagle włącza się reklama, przesłaniająca nam cały tekst, a na dodatek trudną ją zwinąć. Próbujemy ją jakoś szybko zamknąć, ale jednak w międzyczasie cos z niej do nas dociera, a informacja zapisuje się na naszym osobistym twardym dysku. Efekt został przez reklamodawcę osiągnięty. Nawet jak za moment nazwa rewelacyjnego produktu ucieknie nam z głowy, widząc go gdzieś ,na żywo’ będziemy pamiętać, że gdzieś się już z nim zetknęliśmy i skądś go znamy. Media, wiadomości, reklama bardzo często działają w ten sposób, odnosząc się do naszej podświadomości. Nasz mózg jest znakomitym rejestratorem wszystkiego, co nas otacza, stąd też nieraz spotykamy się z efektem ‘deja vu’ – znajdujemy się po raz kolejny w danej sytuacji, otoczeniu, wprawdzie tylko przez ułamki sekund, ale to wystarczy, aby konkretna rzecz przykuła naszą uwagę. Specjaliści od reklamy wiedzą, jak ukierunkować nasz sposób myślenia i zwrócić uwagę na dany produkt czy usługę. To już nie tylko specjaliści, to także psycholodzy.

Comments are closed.