Zobacz również
  • Czy reklama może być groźna?
    Kolorowe spoty telewizyjne, plakaty i ogłoszenia w gazetach – czy za tak niewinną formą przekazu informacji może się kryć jakiekolwiek niebezpieczeństwo? Zdecydowanie tak. Pierwszym, z przynajmniej kilku potencjalnych zagrożeń płynących …
  • Po co komu media?
    Taka jest już natura człowieka, że zawsze chce on dowiadywać się jak najwięcej rzeczy o otaczającym go świecie. Niejednokrotnie dochodzi do takich sytuacji, kiedy to ludzie kompletnie nie zdają sobie …
  • Informacje w szkole
    Po domu rodzinnym szkoła jest pierwszym źródłem szerokiego wachlarza wiedzy dla człowieka. Każdego dnia dzieci i młodzież otrzymują odpowiednią dawkę informacji, które muszą przyswoić i wykorzystać. Często w dorosłym życiu …
Strony

Z reguły, reklamy w mediach denerwują. W kulminacyjnym momencie filmu następuje przerwa, a w niej kolejne reklamy niezawodnych proszków do prania lub lekarstw. Ale jest taki czas, kiedy na reklamy patrzymy łaskawszym okiem – okres przedświąteczny. Pojawiające się w mediach pierwsze reklamy z Bożym Narodzeniem w tle, pełne gwiazdek, śniegu, światełek przybliżają świąteczny czas, na który każdy z nas czeka co roku. Im bliżej świąt, tym więcej przyjemnych dla oka reklam. Media, wiadomości, reklama wykorzystują kolędy, rekwizyty świąteczne, podsuwając jednocześnie widzom pomysły na gwiazdkowe prezenty. Korzystają na tym wszyscy – media, bo zarabiają na reklamodawcach, widzowie i odbiorcy – bo media podsuwają im pomysły, a reklamodawcy znowu odnotują zwiększoną sprzedaż swoich towarów. Ale czas dobroci dla reklam kończy się wraz z nadejściem Nowego Roku, z końcem karnawału, i zgaśnięciem choinek. Znowu będziemy warczeć na płyny do naczyń, lekarstwa, podpaski, garnki, i tak do następnych świąt.

Comments are closed.