Zobacz również
  • Reklama w radiu
    Reklama prezentowana w radiu ma zdecydowanie mniejszy zasięg. Oczywiście należałoby zauważyć, że reklamy w radiu maja mniejsze pole do popisu, ponieważ nie jest tutaj dostosowany obraz. Nic w tym dziwnego, …
  • Media i informacje o nich
    Media to przede wszystkim materiały, przedmioty, jak i urządzenia, które przekazują odbiorcą jakieś konkretne informacje, czy komunikaty. Są one wyrażane za pomocą obrazów, słów, czy dźwięków. Media umożliwiają więc odbiorcom …
  • Gdzie szukać wiadomości?
    Wiadomo, że każdy chciałby być chociażby orientacyjnie uświadomiony w tym, co dzieje się w jego otoczeniu. Dzięki temu jesteśmy świadomymi obywatelami i doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, co aktualnie …
Strony

Reklama telewizyjna trwa na ogół do trzydziestu sekund, ale jej produkcja to wielkie przedsięwzięcie organizacyjne i finansowe. Reklamodawca po określeniu swoich potrzeb (często poprzedzone jest badaniami rynku) na ogół zwraca się do agencji reklamowej z prośbą o przełożenie pomysłu na konkretny projekt. Działy kreatywne, na podstawie wiadomości od klienta przygotowują swoje propozycje. Ta, która zostanie zaakceptowana trafia do realizacji. Czyli powstaje scenariusz, często także rozrysowany na obrazki (tzw. storyboard), zaangażowani zostają fachowcy od zdjęć, reżyserii, kostiumów itd. (luba animacji w przypadku filmów animowanych0. Nadchodzi czas zdjęć. Kiedy materiał jest już zarejestrowany następuję postpordukcja. To długi i ważny proces, często trwający najdłużej ze wszystkich. Wtedy też dodawane są efekty specjalne, jeśli są konieczne. Gotowe dzieło należy jeszcze sprzedać mediom. Zakupem czasu antenowego zajmują się domy mediowe. Fachowcy, którzy tam pracuję dobierają czas antenowy, miejsce emisji do potrzeb klienta i jego możliwości budżetowych. Finalnie reklama znajduje swoje miejsce w programie. I wtedy zależnie od swojej klasy – irytuje lub zachwyca widzów.

Comments are closed.