Zobacz również
  • Media komercyjne i niekomercyjne
    Media jak większość wie dzielimy na komercyjne i niekomercyjne. Podział ten jest zrobiony głównie ze względu finansowania tych mediów. Media komercyjne utrzymują się głównie dzięki wpływom z reklam. Dlatego też …
  • Kampanie reklamowe
    Jeśli chce się stworzyć reklamę z prawdziwego zdarzenia, która naprawdę będzie miała siłę przebicia i będzie oddziaływała na klientów, warto stworzyć profesjonalną kampanię reklamową w danym zakresie. Na pewno dzięki …
  • Prasa codzienna źródłem bieżących informacji
    Wraz z rozwojem mediów nastąpiła widoczna różnorodność wydawanych tytułów prasowych. W zależności od linii programowej redakcji, poglądów politycznych wydawcy czy grupy docelowej poszczególne czasopisma zaczęły specjalizować się w poszczególnej tematyce. …
Strony

Żyjemy w czasach, kiedy zewsząd jesteśmy wprost bombardowani informacjami. Ciągły potok treści, który nas otacza sprawia, że stajemy się na niego obojętni i coraz trudniej jest do czegokolwiek przykuć naszą uwagę. W jaki sposób media, wiadomości, reklama radzą sobie z tym problemem? Znawcy i analitycy współczesnych mediów są zgodni, że im bardziej bezpośredni, agresywny a nawet brutalny przekaz, tym większe jest prawdopodobieństwo, że trafi do odbiorcy. Powszechnie znanym faktem jest także to, że negatywne informacje znacznie mocniej przyciągają naszą uwagę. Dlatego telewizyjne serwisy rzadko pokazują pozytywne, optymistyczne historie skupiając się w zamian na wydarzeniach tragicznych, budzących niepokój lub zdenerwowanie. Dzięki temu zapewniają sobie wysoką oglądalność. Interesującym jest fakt, że specjalne wydania serwisów informacyjnych wydawane są jedynie w przypadku tego typu wydarzeń. Za przykład niech posłużą awaryjne lądowania samolotów w Nowym Jorku czy w Warszawie, trzęsienia ziemi, śmierć papieża Jana Pawła II czy katastrofa smoleńska.

Comments are closed.