Zobacz również
  • Jesteśmy na bieżąco z informacjami
    W dobie XXI wieku aby uzyskać potrzebne wiadomości wystarczy jedynie pójść do najbliższego kiosku i kupić codzienną gazetę, w której na bieżąco umożliwia się dostęp do informacji na temat sytuacji, …
  • Czemu warto korzystać z Internetu?
    Często uważamy, że pojawiające się na rynku nowinki nie są nam do niczego potrzebne i nabywanie ich jest istną stratą pieniędzy. Być może w niektórych przypadkach faktycznie tak jest, aczkolwiek …
  • Czy reklama może być groźna?
    Wszelkiego rodzaju imprezy organizowane w sposób kompleksowy są pozytywnie oceniane przez stałych bywalców i sporadycznych gości. Firmy zajmujące się organizacją poszukują pracowników na terenie całej Polski, ponieważ stale się rozwijają …
Strony

Żyjemy w czasach, kiedy zewsząd jesteśmy wprost bombardowani informacjami. Ciągły potok treści, który nas otacza sprawia, że stajemy się na niego obojętni i coraz trudniej jest do czegokolwiek przykuć naszą uwagę. W jaki sposób media, wiadomości, reklama radzą sobie z tym problemem? Znawcy i analitycy współczesnych mediów są zgodni, że im bardziej bezpośredni, agresywny a nawet brutalny przekaz, tym większe jest prawdopodobieństwo, że trafi do odbiorcy. Powszechnie znanym faktem jest także to, że negatywne informacje znacznie mocniej przyciągają naszą uwagę. Dlatego telewizyjne serwisy rzadko pokazują pozytywne, optymistyczne historie skupiając się w zamian na wydarzeniach tragicznych, budzących niepokój lub zdenerwowanie. Dzięki temu zapewniają sobie wysoką oglądalność. Interesującym jest fakt, że specjalne wydania serwisów informacyjnych wydawane są jedynie w przypadku tego typu wydarzeń. Za przykład niech posłużą awaryjne lądowania samolotów w Nowym Jorku czy w Warszawie, trzęsienia ziemi, śmierć papieża Jana Pawła II czy katastrofa smoleńska.

Comments are closed.