Zobacz również
  • Wiadomości kulturowe
    Wiadomości kulturowe są na pewno dość konkretnym elementem reprezentowanym w ogólnym aspekcie informacyjnym. Kultura nie tylko pozostaje tutaj zaprezentowana jako aspekt dotyczący sztuki. Tutaj kultura pozostaje uwzględniona także na ramach …
  • Media interaktywne
    Media interaktywne są to media, które ułatwiają wzajemne komunikowanie się. Ma on formę dialogu pomiędzy dwiema osobami, które ze sobą mają możliwość porozmawiać. Oczywiście jako przykład mediów interaktywnych można podać …
  • Zarabianie na reklamach
    Trzeba przyznać, że reklamodawcy idą na coraz większą łatwiznę. Zamiast zajmować się samodzielnie reklamą i jej rozpowszechnianiem, zlecają to pomniejszym firmom. Te z kolei wysługują się przepracowanymi ludźmi. Wniosek z …
Strony

Poważną kwestią dzisiejszych czasów jest stwierdzenie, czy wiadomości, które są dostarczane opinii publicznej są faktycznie uczciwie konstruowane. Jest to duży problem, ponieważ żyjemy w świecie zdominowanym przez media tj. internet i telewizja, którym jedynym zadaniem jest właściwie przekazywanie różnego rodzaju danych. Prawdę mówiąc wiele razy przeglądając wiadomości, czy to w sieci, czy w gazetach oraz innych mediach można odnieść wrażenie, że niektóre z nich są preparowane jedynie po to, aby zdobyć w pułapkę naiwnego czytelnika, czy widza. Hasła tytułów oraz wprowadzenia to coś co ma potencjalnie zachęcić czytelnika do dalszej lektury artykułu, ale bywa w najpopularniejszych mediach tak, że są to elementy, które muszą jedynie zmusić do kliknięcia, a dalsza treść jest już bez znaczenia i najczęściej nie poraża profesjonalizmem. Niestety sponsorzy mają w tym wypadku naprawdę dużo do powiedzenia, a każdy dziennikarz musi w pewien sposób realizować misję przekazywania profesjonalnych wiadomości, a także spełniać zachcianki sponsorów. Nie jest to na pewno zadanie proste i wymaga ciągłych kompromisów, które nie są raczej wartościowe dla ostatecznego odbiorcy.

Comments are closed.