Zobacz również
  • Najpowszechniejsze skutki plotek
    Skutki plotek mogą być bardzo różne, często jednak w momencie ich rozpowszechniania, raczej nie zastanawiamy się nad tym, czy mogą komuś wyrządzić krzywdę i w ogóle jakie mogą być następstwa …
  • Rozwój w Polsce telewizyjnych programów informacyjnych
    Wielu z nas pamięta czasy, kiedy to o godz. 19.300 zasiadaliśmy przed telewizorami, by obejrzeć główne wydanie wiadomości telewizyjnych. Poza prasą codzienna i radiem nie było innej możliwości zdobycia najnowszych …
  • Prasa codzienna źródłem bieżących informacji
    Wraz z rozwojem mediów nastąpiła widoczna różnorodność wydawanych tytułów prasowych. W zależności od linii programowej redakcji, poglądów politycznych wydawcy czy grupy docelowej poszczególne czasopisma zaczęły specjalizować się w poszczególnej tematyce. …
Strony

Kolorowe spoty telewizyjne, plakaty i ogłoszenia w gazetach – czy za tak niewinną formą przekazu informacji może się kryć jakiekolwiek niebezpieczeństwo? Zdecydowanie tak. Pierwszym, z przynajmniej kilku potencjalnych zagrożeń płynących z reklamy jest wprowadzanie w błąd odbiorcy. Media, wiadomości, reklama pokazują piękną modelkę z niebotycznie długimi rzęsami tłumacząc, iż wszystko to dzięki tuszowi do rzęs o innowacyjnej formule. Nikt w reklamie nie wspomina o drobnym fakcie – modelka ma doklejone sztuczne rzęsy. W innym spocie widzimy równie piękną, szczupłą modelkę, która swoją figurę – wedle zapewnień producenta – zawdzięcza specjalnemu proszkowi dosypywanemu do wody. Nikt nie wspomina o rygorystycznej diecie i hektolitrach potu wylanych podczas forsownych ćwiczeń fizycznych. Kolejnym całkiem poważnym zagrożeniem jest wzbudzanie w odbiorcach nadmiernych potrzeb konsumpcyjnych. Kupujemy coraz więcej, często całkiem niepotrzebnych produktów. Telewizor kupiony kilka lat temu koniecznie trzeba wymienić na najnowszy model, najbardziej zaawansowany technologicznie, tylko po to, żeby za następnych kilka lat nabyć telewizor jeszcze bardziej nowoczesny.

Comments are closed.