Zobacz również
  • Sprawa niezależności mediów w Polsce
    Ostatnimi czasy słyszy się dużo o niezależności mediów. Niedawno, bo drugiego września Justyna Pochanke w TVN24 rozmawiała przez prawie pół godziny ze Zbigniewem Ziobrą, europosłem Prawa i Sprawiedliwości, byłym ministrem …
  • Gazeta tradycyjna a wydanie internetowe
    Możemy tutaj wyróżnić dobra i trafną reklamę, a możemy niestety ale zauważyć także złą reklamę. Zajmijmy się tym bardziej pozytywnym oraz powszechnym czynnikiem. Możemy powiedzieć, że jest to bardzo ważne …
  • Informacja poprzez media
    Podawanie informacji środkami masowego przekazu, stało się codziennością. Ludzie coraz większe mają zaufanie do mediów, jak i ich promotorów, poprzez co, praktycznie każdy z nas, musi się postarać zapanować nad …
Strony

Aktywność polityczna w mediach wzrasta w okresie wyborów. Na antenie radia, łamach prasy, czy w telewizji i Internecie działalność przedstawicieli władz w tym okresie bardzo wyraźnie wzrasta. Pretendujący do stanowisk politycy starają się dotrzeć do jak największej grupy wyborców, przedstawić program działania oraz zareklamować swoją osobę. Spoty wyborcze w postaci zdjęć, haseł oraz rozbudowanych treści zajmują sporo miejsca w mediach przed wyborami. Poszczególne stacje organizują ponadto debaty polityczne gromadzące licznych odbiorców. Stają się one areną rozgrywek, sporów i waśni ale także są miejscem wszelakich wyjaśnień i deklaracji składanych przez polityków. Media publikują sondaże wyborcze, prowadzą badania opinii publicznej i stale monitorują wszelkie działania władz. Rola edukacyjna polega również na uświadamianiu społeczeństwa o roli udziału w głosowaniu, czasie, miejscu i sposobie działania specjalnych komisji. Bardzo często mówi się, że media to czwarta władza, która przez swą działalność stoi na straży wolności, demokracji i porządku publicznego.

Comments are closed.