Zobacz również
  • Reklama dźwignią handlu
    Nikt chyba nie wyobraża sobie obecnie żadnej sprzedaży czy też prowadzenia swojej firmy bez udziału reklamy. Jest to w zasadzie nie możliwe. Jeśli odpowiednio się nie zareklamujemy, nie będziemy mieli …
  • Media przesadzają
    Media są bardzo chętne na skandale i inne wpadki w życiu gwiazd. Jeśli takie się wydarzą, to oni już o tym doskonale wiedzą i zjeżdżają się na to miejsce nie …
  • Wpływ telewizji na serca i umysły
    W latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku masowo wśród społeczeństwa zagościła telewizja. Był to ogromny krok naprzód dla ludzkości, otworzyła się zupełnie nowa era – era radia i telewizji. Początkowo puszczane reklamy …
Strony

Aktywność polityczna w mediach wzrasta w okresie wyborów. Na antenie radia, łamach prasy, czy w telewizji i Internecie działalność przedstawicieli władz w tym okresie bardzo wyraźnie wzrasta. Pretendujący do stanowisk politycy starają się dotrzeć do jak największej grupy wyborców, przedstawić program działania oraz zareklamować swoją osobę. Spoty wyborcze w postaci zdjęć, haseł oraz rozbudowanych treści zajmują sporo miejsca w mediach przed wyborami. Poszczególne stacje organizują ponadto debaty polityczne gromadzące licznych odbiorców. Stają się one areną rozgrywek, sporów i waśni ale także są miejscem wszelakich wyjaśnień i deklaracji składanych przez polityków. Media publikują sondaże wyborcze, prowadzą badania opinii publicznej i stale monitorują wszelkie działania władz. Rola edukacyjna polega również na uświadamianiu społeczeństwa o roli udziału w głosowaniu, czasie, miejscu i sposobie działania specjalnych komisji. Bardzo często mówi się, że media to czwarta władza, która przez swą działalność stoi na straży wolności, demokracji i porządku publicznego.

Comments are closed.