Zobacz również
  • Sposób na zarabianie
    Wiele jest dziś sposobów na zarabianie naprawdę dużych pieniędzy. A jak przecież wszyscy dobrze wiemy, dobrze płatną i lekką pracę jest naprawdę bardzo trudno znaleźć, a wręcz jest to niemożliwe. …
  • Jak produkuje się reklamy telewizyjne
    Reklama telewizyjna trwa na ogół do trzydziestu sekund, ale jej produkcja to wielkie przedsięwzięcie organizacyjne i finansowe. Reklamodawca po określeniu swoich potrzeb (często poprzedzone jest badaniami rynku) na ogół zwraca …
  • Wiadomości nie tylko z pierwszej ręki
    Wiadomości – to pojęcie bardzo wieloznaczne, kryjące w sobie mnogość skojarzeń i konotacji. Wiadomości to pogramy informacyjne, które oglądamy w telewizji, ale również informacje, które możemy przeczytać w gazecie czy …
Strony

Afisz zewnętrzny (outdoorowy) został po raz pierwszy wydrukowany na potrzeby cyrkowe w 1835 roku w Nowym Jorku. Standardowo posiada on format A2, choć zdarzają się i większe. Jest umieszczany w stałych, dobrze widocznych miejscach publicznych. Współcześnie jednak coraz trudniej zetknąć się z prawdziwym afiszem. Można go ujrzeć najczęściej w pobliżu cyrku, teatru lub kina. Na szerszym obszarze rolę tego medium przejęła już reklama bilbordowa. Jest znacznie większa, przez co powinna być czytelniejsza. Ze względu na rozmiar oraz umiejscowienie zwraca uwagę większej części społeczeństwa. Podstawową formą przekazu jednak niewiele różni się od dawnego afiszu. Dominującą część bilbordu stanowią elementy graficzne. Tekst w tym medium jest mniej ważny, a jeśli występuje to także jest przetworzony artystycznie, wyróżniający się. Bilbordy pełnią różne funkcje, jednak jest ona zależna od umieszczonej na nim reklamy. Bywają więc bilbordy ostrzegające przed wypadkami, prezentujące najnowsze filmy i seriale, czyli zachęcające do obejrzenia którejś ze stacji telewizyjnych oraz te najbardziej popularne, promujące wchodzące na rynek produkty.

Comments are closed.