Zobacz również
  • Jak nie dać ogłupić się mediom
    Prasa, radio i telewizja. To już codzienność w naszym życiu. Media wciąż się rozwijają i pojawiają się kolejne. A odbiorca zaczyna się gubić w nadmiarze wiadomości i informacji serwowanych poprzez …
  • Reklama w radiu
    Reklama prezentowana w radiu ma zdecydowanie mniejszy zasięg. Oczywiście należałoby zauważyć, że reklamy w radiu maja mniejsze pole do popisu, ponieważ nie jest tutaj dostosowany obraz. Nic w tym dziwnego, …
  • Dobra reklama
    Reklamy można podzielić na dwie grupy. Są to reklamy dobre i reklamy złe. Oczywiście każdy z nas doskonale zdaje sobie sprawę, ze najlepszy efekt powodują reklamy dobre. Są to reklamy, …
Strony

Afisz zewnętrzny (outdoorowy) został po raz pierwszy wydrukowany na potrzeby cyrkowe w 1835 roku w Nowym Jorku. Standardowo posiada on format A2, choć zdarzają się i większe. Jest umieszczany w stałych, dobrze widocznych miejscach publicznych. Współcześnie jednak coraz trudniej zetknąć się z prawdziwym afiszem. Można go ujrzeć najczęściej w pobliżu cyrku, teatru lub kina. Na szerszym obszarze rolę tego medium przejęła już reklama bilbordowa. Jest znacznie większa, przez co powinna być czytelniejsza. Ze względu na rozmiar oraz umiejscowienie zwraca uwagę większej części społeczeństwa. Podstawową formą przekazu jednak niewiele różni się od dawnego afiszu. Dominującą część bilbordu stanowią elementy graficzne. Tekst w tym medium jest mniej ważny, a jeśli występuje to także jest przetworzony artystycznie, wyróżniający się. Bilbordy pełnią różne funkcje, jednak jest ona zależna od umieszczonej na nim reklamy. Bywają więc bilbordy ostrzegające przed wypadkami, prezentujące najnowsze filmy i seriale, czyli zachęcające do obejrzenia którejś ze stacji telewizyjnych oraz te najbardziej popularne, promujące wchodzące na rynek produkty.

Comments are closed.