Zobacz również
  • Co możemy dziś zobaczyć w telewizji?
    Kampania reklamowa to w takim narzeczu nic innego jak bardzo ważny oraz powszechny czynnik. Możemy powiedzieć, że tego rodzaju kampania to ogół wszystkich czynników i środków dotyczących nam w takim …
  • Demonstracje w Niemczech
    Środki masowego przekazu czy też media? Który termin jest popularnie oraz powszechnie wykorzystywany. Możemy powiedzieć, że oba są poprawne. Zarówno środki masowego przekazu jak i media to terminologie, które oznaczają …
  • Wiadomości ze świata
    Wiadomości ze świata są wiadomościami które informują nas o wydarzeniach jakie są na świecie, w różnych rejonach świata. Niejednokrotnie informacje te nas nie interesują, jednakże powinniśmy im się przyglądać, bo …
Strony

Afisz zewnętrzny (outdoorowy) został po raz pierwszy wydrukowany na potrzeby cyrkowe w 1835 roku w Nowym Jorku. Standardowo posiada on format A2, choć zdarzają się i większe. Jest umieszczany w stałych, dobrze widocznych miejscach publicznych. Współcześnie jednak coraz trudniej zetknąć się z prawdziwym afiszem. Można go ujrzeć najczęściej w pobliżu cyrku, teatru lub kina. Na szerszym obszarze rolę tego medium przejęła już reklama bilbordowa. Jest znacznie większa, przez co powinna być czytelniejsza. Ze względu na rozmiar oraz umiejscowienie zwraca uwagę większej części społeczeństwa. Podstawową formą przekazu jednak niewiele różni się od dawnego afiszu. Dominującą część bilbordu stanowią elementy graficzne. Tekst w tym medium jest mniej ważny, a jeśli występuje to także jest przetworzony artystycznie, wyróżniający się. Bilbordy pełnią różne funkcje, jednak jest ona zależna od umieszczonej na nim reklamy. Bywają więc bilbordy ostrzegające przed wypadkami, prezentujące najnowsze filmy i seriale, czyli zachęcające do obejrzenia którejś ze stacji telewizyjnych oraz te najbardziej popularne, promujące wchodzące na rynek produkty.

Comments are closed.